HTPC Ver. 2

Eftersom jag tycker om att pilla med elektronik m.m så byggde jag för ett tag sen en egen htpc (home theater pc).
Första versionen bestod av en gammal desktop låda som jag snyggade till fronten på.
Då jag inte är som alla andra så funderade jag redan när jag byggde ver 1 på hur ver 2 skulle bli.

Nu har mitt nya bygge sett dagens ljus. Innehållet är det samma men i en låda som en gång i tiden varit en Dvd/Vhs Combo.
Lådan är bra mycket mindre än den jag använde första gången men jag är envis och det gick faktist att få plats med alltihopa.

Lite info:
Athlon64  3400+
2 Gig Minne
Dvd Läsare av okänt märke
Maxtor HD (2x80 Gig)
Geforce FX5500
Hauppauge wintv hvr-1300 (Tv-Kort)
Hemmabyggd ir mottagare
Samsung fjärrkontroll (urspungligen till en digitalbox)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: