Mätare i A-stolpen

Det är jobbigt att ha ett överaktiv hjärna där projekt och funderingar på hur man löser/bygger saker snurrar hela tiden.
Därför så har jag roat mig med att bygga lite igen.
Detta hade kunnat lösas genom att köpa färdiga grejer men det tycker jag inte är kul, dessutom kostar det framförallt mindre att bygga själv.

Ett styck standard a-stolpe klädsel (plast)

Ett mätarhus från det glada 80-talet.

Såga och fila lite så man får vettig vinkel i förhållande till hur man sitter i bilen.

Limmat samt smält ihop huset med a-stolpe klädseln.
Anledningen till att jag smälter ihop plasterna är för att det finns möjlighet att forma om lite ifall det skulle behövas.
Till en början får en ekonomimätare pryda a-stolpen, har funderingar på turbokonvertering i framtiden och då blir det en laddtrycksmätare istället.

'
Tyckte det såg skumt ut att huset bara slutade tvärt så byggde på lite mer plast för att få en finare avslutning.
Efter detta återstod spackling och slipning, fick slipa en massa innan det blev slätt och hade en vettig form.

Lite färg på det hela så blev det skitbra.
Personligen tycker jag min hemmagjorda variant ser bättre ut är dom man kan köpa färdiga.

Kommentarer
:D:D

Ser riktigt bra ut!:D

2012-06-24 @ 19:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: