Volvo 440 - Del. 1

Har blivit ägare till ännu en volvo.
var lite svårt att låta bli då den inte kostade mer än 300 spänn.
Tanken är att fixa det som inte är bra och använda som bruksbil medans jag fixar motorn i min andra bil.
Hur som haver kan jag omöjligt göra förlust på den då till och med skroten betalar mer än 300.

Lite Info:
- 4cyl, 1,7 liter, 101 Hk.
- Fyra ägare innan mig som alla varit gamla nog att vara förälder till mig.
- Har haft överdragsklädsel sen den var ny och är därav sjukt bra skick på insidan.
- Förvånastvärt rostfri mot vad gamla 440 brukar vara (givetvis inte helt rostfri för det).
Har vart med om dyrare bilar som varit sämre.

Att skärmkanten på en gammal bil är rostig är inget ovanligt.

En gammal skärmkant från 240, plåtsax och svets så ser det genast lite bättre ut.

En 440 har plastkåpor över trösklarna. varför?
Svar: för att skapa och dölja rost givetvis.
Detta var dock den enda rosten på tröskeln så ska inte klaga.

Ser genast lite bättre ut med frisk plåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: